Pro odevzdávání úloh je použit systém Recodex. Na dokončení úloh, jejich nahrání a opravy, dokud nebude Recodex spokojený, je termín vždy za týden po začátku příslušného cvičení, tj. úterý 14:00. Pro opravy následných osobních připomínek (připomínky v Recodexu, záznam v Grupíku) je termín do půlnoci před následujícím cvičením.
Slajdy k cvičení se zadáním úloh (budou průběžně aktualizovány)
cvičení | téma | úlohy | poznámka |
---|---|---|---|
1. | Jazyk C | 1.1-1.3 | 1.1 b/c, 1.2 c/d/e, 1.3 dle Recodexu |
2. | Arduino, LED | 2.1-2.5 | srdíčkové úlohy/rozšíření jsou bonusové (nepovinné, pro zájemce, ...) |
3. | Tlačítka | 3.4, 3.5 | funkčnost úloh na Streamu |
4. | Segmentový displej, sériová linka | 4.3, 4.4 | použít funkce z 4.2 a 4.1 |
5. | Segmentový displej - multiplex | 5.2, 5.4 | důsledně dekompozice a encapsulace |
6. | Alfanumerický displej | 6.2, 6.5 | pro implementaci 6.5 použijte třídu/metodu vytvořenou pro 6.3 |
Zápočtovou úlohu nahrajte do SISU, modul Studijní povinnosti, do políčka D&D. Pro získání zápočtu musíte mít všechny úlohy ze cvičení ve stavu Accepted a alespoň 6 bodů. Chybějící body (např. za nesplněný termín) lze po domluvě nahradit srdíčkovými úlohami.
Využívejte referenční dokumentaci k Arduinu. V případě dotazů, nejasností nebo problémů použijte Mattermost.
U zdrojáků nezapomínejte na 'dobré mravy' - funkční dekompozice (a později i objektová dekompozice a encapsulace), no copy-and-paste, smysluplné pojmenování konstant, funkcí, proměnných apod., absence warningů, komentáře k zajímavým nebo důležitým pasážím, čitelnost a elegance atd. Toto neplatí jen pro tento předmět, automaticky to po vás bude vyžadováno v ostatních programátorských předmětech a závěrečných pracech.
Hlavním cílem cvičení je hraní si s hračkou.