Fyzikální experimenty
Zadání
Analyzujte existující vizuální
prostředky pro multimediální výuku fyziky na základních a středních školách.
Klasifikujte okruhy řešených fyzikálních úloh z hlediska jejich přípravy,
simulace a závěrečné vizualizace ve 3D. Navrhněte a implementujte
uživatelsky přívětivý program, který umožní učitelům a studentům definovat
fyzikální model v symbolickém tvaru ve dvourozměrném prostředí (graf,
schéma, vzorec), z něhož automaticky vygeneruje prostorový model (např. VRML)
s definovanou funkčností. Tento model by měl být samostatně prezentovatelný
ve webovém prostředí.
Uvažujte co nejširší třídu uživatelů, zejména
těch, kteří nejsou programátory. Podle potřeby koncipujte program jako
modulární, např. modul pro mechaniku, modul pro kinematiku, apod. Pomocí
navrženého programu připravte vzorové příklady. Ověřte jejich chování,
dokumentujte jejich vznik formou detialního a přehledného návodu. Otestujte
program v reálném prostředí konkrétní školy, učitelů a studentů.
Vývojové prostředí
Jazyk C++ pro základní aplikaci, programování
VRML, JavaScriptu a Javy pro výstup.
Platforma: Win32
Vedoucí
projektu
Doc. Ing. Jiří Žára, CSc. <zara@fel.cvut.cz>