Nazev: Volny obchodni a marketingovy system Vedouci: Leo Galambos, leo.galambos@mff.cuni.cz Pocet resitelu: <6;n) Abstrakt: Vetsina firem disponuje katalogy svych nabidek (ev. pozadavku) prostrednictvim vlastnich informacnich systemu, typicky s rozhranim do site internet. Tento zpusob je v nekterych pripadech neefektivni a firmy museji zminene katalogy duplikovat do systemu zprostredkovatelu, kde se teprve "shleda" nabidka s poptavkou. To prinasi nemale ztraty kapacit pri exportech dat a na platbach zprostredkovatelum, ale take na ukor bezpecnosti - obcas je totiz nutne exportovat data, ktere by firma jinak mohla ponechat v tajnosti (napr. jmeno a adresu odp. osoby, telefonni spojeni na konkretni zamestnance atd.). Projekt by mel realizovat prostredi umoznujici one-to-one marketing i prodej, tj. prime propojeni nabidky a poptavky. Charakteristika reseni: Projekt by obsahoval server, bezici na strane firmy. Jako vstupem by pro nej byl lehce konstruovatelny exportni XML soubor z IS (SRBD) firmy obsahuji nabidku a poptavku dane spolecnosti. Na zaklade centralniho seznamu takovych serveru by doslo k jejich vzajemnemu propojeni a realizaci nejvyhodnejsich nabidek a poptavek. Dulezitou podminkou je to, aby byly "verejne" publikovany pouze informace, ktere sama firma deklaruje jako "verejne". Ostatni doprovodna data by mela byt sifrovana a to tak, aby po realizaci obchodu (tj. po oboustranem odsouhlaseni realizace paru nabidka-poptavka) mohlo dojit k jejich overeni. Nedilnou soucasti tohoto systemu by musel byt i modul zajistujici bezpecnost takoveho prostredi, a to zejmena na detekci zneuziti identity. Z duvodu prenositelnosti by vyvojovym jazykem mel byt JAVA 2. Specifikace: System bude v prvni fazi vytvaren pro nabidku a poptavku pracovnich mist. Jako specificky pripad bude uvazovan zamestnanec. Ten bude povazovan za firmu, ktera nabizi prave jednoho zamestnance (resp. jeho zivotopis), ale poptavat muze pouze specificke sluzby - napr. skoleni zvysujici kvalifikaci atp. Pro integraci reseni do stavajiciho prostredi je mozne uvazit nynejsi zprostredkovatelske sluzby (Urady prace, internetove sluzby daneho zamereni atp.) jako firmy nabizejici a poptavajici vetsi mnozstvi zamestnancu a odpovidajicich doprovodnych sluzeb. Cile projektu: Realizovat reseni, ktere umoznuje redukci nakladu spojenych s obchodovanim (jak bylo uvedeno v abstraktu). Projekt by rovnez nabidl reseni, ktere zajisti one-to-one marketing, tj. cilene nabizeni tem subjektum, kde je nejvetsi pravdepodobnost uspesneho shledani nabidky s poptavkou bez nutnosti plateb zprostredkovatelum. Tim zajisti i redukci tzv. SPAMu.