Fyzikální experimenty

Zadání

Analyzujte existující vizuální prostředky pro multimediální výuku fyziky na základních a středních školách. Klasifikujte okruhy řešených fyzikálních úloh z hlediska jejich přípravy, simulace a závěrečné vizualizace ve 3D. Navrhněte a implementujte uživatelsky přívětivý program, který umožní učitelům a studentům definovat fyzikální model v symbolickém tvaru ve dvourozměrném prostředí (graf, schéma, vzorec), z něhož automaticky vygeneruje prostorový model (např. VRML) s definovanou funkčností. Tento model by měl být samostatně prezentovatelný ve webovém prostředí.

Uvažujte co nejširší třídu uživatelů, zejména těch, kteří nejsou programátory. Podle potřeby koncipujte program jako modulární, např. modul pro mechaniku, modul pro kinematiku, apod. Pomocí navrženého programu připravte vzorové příklady. Ověřte jejich chování, dokumentujte jejich vznik formou detialního a přehledného návodu. Otestujte program v reálném prostředí konkrétní školy, učitelů a studentů.

Vývojové prostředí

Jazyk C++ pro základní aplikaci, programování VRML, JavaScriptu a Javy pro výstup.
Platforma: Win32

Vedoucí projektu

Doc. Ing. Jiří Žára, CSc. <zara@fel.cvut.cz>